România ocupă locul al treilea în Europa Centrală și de Est şi locul 12 la nivel european când vine vorba de cumpărăturile online conform unui raport pentru acest an.
Cel mai des comandăm produse de îngrijirea casei cosmetice sau haine. Cifrele arată că ne-am obișnuit tot mai mult să facem cumpărături din fața unui ecran.
Conform celei mai mari platforme de vânzări din România, produsele de uz zilnic sunt tot mai căutate când vine vorba de comenzile online. Doar în prima jumătate a acestui an au fost cu peste 20% mai multe comenzi care au inclus produse pentru îngrijirea casei, cosmetice, jucării, haine, cafea sau ceai. Pentru acestea, o persoană a cheltuit în medie 259 de lei în fiecare lună.
Cristian Pelivan – Director Executiv al Asociației Române a Magazinelor Online: „În România 92% din populația țării folosește internetul și dintre aceste persoane 52% au comandat în ultimul an măcar o dată online. Suntem printre statele care oferă unele dintre cele mai bune servicii în ceea ce privește comerțul online, avem lucruri la care vest europenii doar visează, de exmplu livrarea a doua zi, care este deja considerată standard”.
Au scăzut, însă, vânzările la hainele groase, de iarnă. Din cauza temperaturilor ridicate, oamenii nu au mai comandat ca în alți ani, așa că magazinele oferă deja reduceri.
Dacă vorbim de modalitatea de livrare, peste 60 la sută dintre comenzi sunt trimise la punctele de ridicare personală, în easybox-uri. În primele opt luni ale anului, românii au continuat să comande cel mai mult de la restaurant Burgeri, Shaorma și pizza, iar de la supermarket, apa, pâine și banane.
Cele mai căutate produse la nivel european sunt hainele, încălțămintea sau accesoriile vestimentare – cu 68 de procente. În topul căutărilor urmează cărțile și CD urile, apoi livrările de la restaurante și produsele de înfrumusețare, precizează raportul European E-commerce 2023.