Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, în parteneriat cu UTCN PIPP, a demarat o serie de ateliere de formare profesională, concepute pentru a sprijini dezvoltarea competențelor practice în rândul comunității didactice. Acest proiect de formare este coordonat de Grama Terezia Ildiko, inspector școlar pentru învățământul primar și alternative educaționale, și se adresează în mod special: studenților care se pregătesc pentru ciclul primar; cadrelor didactice debutante, oferindu-le un sprijin esențial la început de carieră; tuturor cadrelor didactice interesate să își îmbunătățească permanent practicile de predare.
Succesul primului atelier: proiectarea didactică
Primul eveniment din această serie, atelierul „De la proiectare la lecția reușită”, a înregistrat un succes deosebit. Sesiunea a fost dedicată transformării proiectului didactic dintr-o simplă formalitate într-un instrument concret de planificare.
Prof. înv. primar Onorica Dorca și prof. înv.primar Elena Pustai Codreanu, în calitate de facilitatori, au ghidat participanții în aplicarea imediată a cunoștințelor, asigurând un transfer rapid al competențelor la clasă.
Obiectivele principale ale atelierului au fost atinse prin: analiza detaliată a tipurilor de lecții și a etapelor acestora; elaborarea în echipă a modelelor concrete de proiecte didactice, transformând documentația dintr-o formalitate într-un instrument practic; facilitarea unui schimb de bune practici valoros între generații.
„Inițiativele precum această serie de ateliere sunt esențiale pentru a asigura un mentorat eficient și un transfer rapid de cunoștințe practice către noile generații de dascăli. Mă bucură enorm implicarea activă și entuziasmul de care a dat dovadă fiecare participant – de la student la profesor cu experiență. Obiectivul nostru, al Inspectoratului Școlar, rămâne acela de a oferi resurse și sprijin continuu pentru creșterea calității predării, începând chiar cu instrumentul fundamental: proiectul didactic”, a declarat inspector școlar Ildi Grama, coordonator proiect.


