Polițiștii maramureșeni atrag din nou atenția cu privire la înșelăciunile prin telefon

3 minute de citit
- Publicitate -

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș le reamintesc cetățenilor despre recomandările de care ar trebui să țină cont atunci când li se solicită, prin telefon, efectuarea unor operațiuni financiare. Vigilența și respectarea câtorva reguli simple vă pot feri de pagube însemnate.

Cel mai recent caz de înșelăciune a fost sesizat în 3 octombrie, polițiștilor din Tăuții Măgherăuș. Verificările efectuate au relevat că la data de 30 septembrie a.c., un bărbat din Tăuții Măgherăuș ar fi accesat un site promovat prin intermediul unei rețele de socializare și ar fi efectuat o comandă online pentru care a achitat contravaloarea de 269 de lei, iar la deschiderea coletului primit ar fi constatat că articolele nu corespund cu cele comandate.

Tot vineri, polițiștii din Baia Mare au fost sesizați de către un bărbat despre faptul că a fost indus în eroare de către persoane necunoscute.

Polițiștii au demarat cercetări specifice și au constatat că bărbatul ar fi fost contactat telefonic de către o persoană care ar fi pretins că este reprezentant al unei companii de telefonie mobilă, iar la solicitarea acestuia i-ar fi comunicat mai multe coduri primite pe telefonul mobil în scopul de a-l ajuta să remedieze o problemă privind costurile suplimentare ale abonamentului.

După ce s-a conformat celor solicitate de persoana necunoscută, bărbatul s-a deplasat la agenția de telefonie mobilă, constatând că pe abonamentul deținut a fost creat un cost suplimentar de 300 de lei.

În ambele cazuri polițiștii continuă cercetările, sub coordonarea procurorului de caz, pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune și le transmit cetățenilor să țină cont de următoarele recomandări:

• Verificați întotdeauna identitatea apelantului – cereți numele complet, funcția acestuia, denumirea instituției pe care o reprezintă. Dacă primiți un apel suspect, închideți imediat și contactați direct instituția menționată, folosind numărul oficial de pe site-ul instituției (nu la numărul din apel);

• Nu divulgați informații bancare sensibile (PIN, coduri de autentificare, parole, datele cardului) prin telefon, e-mail sau mesaje;

• Nu efectuați niciodată transferuri bancare la indicația unei persoane necunoscute, indiferent de cât de convingătoare pare.

• Nu instalați aplicații de control la distanță (ex: AnyDesk, TeamViewer) la cererea necunoscuților.

• Fiți vigilenți la mesaje alarmante sau presiuni emoționale („contul va fi blocat imediat”, „veți pierde banii”, ”veți fi amendat”) – acestea sunt tactici de manipulare!

• Informați-vă periodic din surse oficiale și spuneți-le și celor apropiați, în special persoanelor în vârstă, despre aceste riscuri!

• Sesizați imediat autoritățile prin numărul de urgență 112 dacă ați fost victima unei tentative sau a unei fapte de înșelăciune.

- Publicitate -
Share this Article
Leave a comment
Sari la conținut