A fost lansat proiectul „COMAND – Sincronizarea intervențiilor în situații de urgență în regiunea de graniță”, pe care CJ Maramureș îl realizează în parteneriat cu Departamentul de Stat al Serviciului de Urgență al Ucrainei din Regiunea Transcarpatia.
Conflictul armat care a izbucnit anul trecut în Ucraina ne-a arătat odată în plus importanța pe care o are pregătirea în gestionarea și intervenția în cazul unei situații de urgență. Este necesar să avem o infrastructură adaptată și oameni cât mai bine pregătiți pentru a interveni în astfel de situații.
Practic, prin acest proiect se vor digitaliza complet rețeaua de comunicații în situații de urgență din regiunea Transcarpatia, va fi înființat un dispecerat integrat pentru situații de urgență în județul Maramureș prin extinderea clădirii SMURD de pe strada Vasile Lucaciu și dotarea acesteia pentru a se asigura două funcțiuni:
- dispecerat integrat pentru situații de urgență;
- spații dedicate ședințelor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență.
Obiectivul general al proiectului este implementarea unui sistem informațional de management și coordonare în situații de urgență, precum inundații, incendii, accidente de mașină, în regiunea de frontieră Maramureș – Transcarpatia, în vederea creșterii capacității de predicție, operabilitatea și calitatea intervențiilor efectuate.
Proiectul, în valoare de peste 3 milioane de euro, este finanțat prin Programul HUSKROUA ENI CBC 2014-2020 și fonduri proprii ale Consiliului Județean Maramureș.
Pentru acest obiectiv de investiții, contractul pentru proiectare și execuție a fost atribuit, iar lucrările se vor finaliza până la data de 31 decembrie 2023.