Calea ferată 409 Salva – Vişeu – Sighetu Marmaţiei va fi închisă din 14 decembrie 2024. Conform Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, în documente privitoare la definitivarea planului de mers 2024-2025, se prevede interdicția circulației pe două podețe situate pe ruta Sighetu Marmației – Salva pentru locomotive LDE și vagoane aferente, în condițiile în care anul trecut acest lucru era permis, scrie Club Feroviar.
Operatorul național de călători CFR Călători a explicat motivele pentru care s-a retras în noul mers al trenurilor de pe Salva – Vișeu – Sighetu Marmației.
În luna martie 2024, CNCF CFR SA – administratorul infrastructurii feroviare a comunicat operatorului CFR Călători interdicția de a opera pe secția Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, odată cu intrarea în vigoare a noului plan de mers de tren 2024-2025, cu locomotive diesel electrice de 2100 CP, din cauza stării accentuate de degradare a infrastructurii feroviare din zonă.
În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară.
CFR Călători îşi exprimă în continuare interesul de a opera pe secția Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, în condiţiile în care CFR SA, va permite circulaţia în siguranţă a trenurilor de călători în compunere clasică, respectiv locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi vagoane.
Linia în cauză este Sighetu Marmației – Salva (118 km) și este folosită de aproximativ 100 de ceferiști care se deplasează la muncă la Cluj-Napoca. Cazul a ajuns în atenția sindicatelor care și-au exprimat opoziția față de închiderea traficului.