Rețeaua de autostrăzi și drumuri expres a României va crește în 2023 cu cel puțin 126 de kilometri.
Anul acesta, în România, teoretic vor fi dați în folosință minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții .
Ne referim la finalizarea următoarelor proiecte:
Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 1 Sud: 16,93 km
Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Sud: 16,32 km
Autostrada Bucureștiului A0 – Lot 2 Nord: 19 km
Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
Pasajul rutier Berceni
Pasajul rutier Olteniței – Popești-Leordeni
Pasajul denivelat superior DN 21 – Drajna
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură
România are parte și de premiere
1000 de kilometri dați în trafic: depășim borna de 1000 km de autostradă dați în trafic. România are, în prezent, 994 km de drumuri de mare viteză.
Toți cei aproximativ 320 kilometri ai Autostrăzii Ploiești – Pașcani (autostrada Moldova – A7) vor fi în execuție până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise.
1000 de kilometri cu contract de execuție lucrări: la finalul anului 2023 depășim și borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări.
Primul tronson de autostradă la care ca începe construcția în zona montană și care prevede și construcția unui tunel de autostradă cu o lungime de 1,3 km: Lotul 4 Țigveni – Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.