Municipiul Baia Mare a anunțat deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a Proiectului de Hotărâre privind aprobarea taxelor speciale de participare la evenimentul cultural ,,Sărbătoarea Castanelor – ediția XXX”, în perioada 19 septembrie – 21 septembrie 2025 și a Documentației de repartizare prin licitație publică a amplasamentelor aflate pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, în vederea participării și desfășurării de activități în perimetrul de desfășurare a evenimentului.
Art. 1
Se aprobă Regulamentul privind instituirea taxei speciale de participare la evenimentul cultural „Sărbătoarea Castanelor – ediția XXX”, ce se va desfășura în perioada 19 – 21 septembrie 2025, în zona Piaţa Libertăţii și Bulevardul Unirii, conform Anexei 1, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2
(1) Se aprobă nivelul taxelor speciale, după cum urmează:
a) Alimentație publică, cozonac secuiesc, patiserie, panificație, produse de sezon, etc. – Piața Libertății sau Bd. Unirii:
- 300 lei/mp/perioadă (până la 100 mp/comerciant);
- 250 lei/mp pentru suprafața ce depășește 100 mp;
- Structuri proprii, culori: alb/bej/crem, fațadă tradițională (lemn/natural);
- Excepții permise: rulote, căruțe etc.
b) Produse de sezon (castane, porumb, must, vin etc.):
- Piața Libertății: 4000 lei/căsuță (3m x 2m, 10 mp);
- Bd. Unirii: 300 lei/mp/perioadă;
- Structuri proprii, culori: alb/bej/crem.
c) Produse de artizanat:
- Bd. Unirii: 300 lei/mp/perioadă;
- Str. Hortensiei (parcare Camera de Comerț): 200 lei/mp/perioadă;
- Structuri proprii, culori: alb/bej/crem.
d) Jocuri gonflabile / parc de distracții – Piața Libertății sau Bd. Unirii:
- 200 lei/mp/perioadă.
- e) Activități distractive / artistice (artiști stradali, personaje costumate etc.):
- 200 lei/persoană/perioadă.
f) Promovare / publicitate fără vânzare directă:
- 100 lei/mp/perioadă (în limita spațiilor disponibile).
g) Producători tradiționali / meșteri populari (CJCPCT Maramureș & Asociația Produs de Cluj):
- 10 lei/mp/perioadă.
h) ONG-uri / entități nonprofit (excluzând alimentația publică):
- 10 lei/mp/perioadă (în limita a 10 mp).
i) Flash Mob (max. 15 min, 15 participanți):
- 50 lei/activitate/perioadă.
j) Activități comerciale pe terenuri închiriate de la terți (cu acord de comerț stradal):
- 20 lei/mp/perioadă (până la 20 mp);
- 5 lei/mp pentru suprafața ce depășește 20 mp;
- 70 lei/mp pentru structuri cu front stradal.
(2) Suprafețe minime obligatorii (unde nu se asigură căsuțe):
- 20 mp: alimentație publică și produse de sezon (Bd. Unirii și Piața Libertății);
- 10 mp: produse de sezon și artizanat (restul perimetrului);
- Excepții: producători tradiționali, meșteri populari, ONG-uri.
(3) Adâncimea minimă: 3 metri pentru toate locațiile.
(4) Pentru căsuțele tip SPAU (în alte locații decât cele obligatorii):
- 1000 lei/căsuță/perioadă.
Art. 3
(1) Comercianții cu terase sezoniere sau structuri autorizate în perimetrul evenimentului, cu contract de închiriere valabil, sunt scutiți de plata taxelor prevăzute la art. 2.
(2) În cazul extinderii suprafețelor existente, aceștia vor plăti taxa prevăzută la art. 2, lit. a.
Art. 4
Cheltuielile de salubrizare și apă potabilă pentru alimentație publică sunt incluse în taxele speciale de participare.
Art. 5
Costul curentului electric va fi achitat direct operatorului.
Este interzisă utilizarea generatoarelor electrice cu motor termic în perimetrul evenimentului.
Art. 6
Se aprobă Planul amplasamentelor pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, prevăzut în Anexele 2A și 2B.
Art. 7
Se aprobă Documentația de Repartizare (Caietul de sarcini) pentru licitația publică a amplasamentelor, conform Anexei 3, parte integrantă din prezenta hotărâre.
Costul caietului de sarcini: 50 lei.
Art. 8
Prin excepție de la HCL 203/2017 și HCL 287/2018, comercianții care își desfășoară activitatea în perimetrul delimitat de:
- Bd. Traian – Bd. Republicii – Str. Hortensiei – Str. Școlii – Aleea Serelor – Bd. Unirii – Centrul Vechi (Piața Libertății, Piața Păcii, Str. Crișan, Str. V. Lucaciu, Str. Podul Viilor, Str. Gh. Șincai)
…pe terenuri închiriate de la terți, trebuie să dețină Acord pentru comerț stradal emis de Municipiul Baia Mare, după:
- achitarea taxei (art. 2, alin. 1, lit. j),
- prezentarea următoarelor documente:
- cerere + documente conform HCL 203/2017 și HCL 287/2018;
- contract salubrizare (după caz);
- contract închiriere teren (pe durata evenimentului).