Transilvania Creative Camp, un proiect inițiat de Facultatea de Sociologie și Comunicare a Universității Transilvania din Brașov, ajunge în 2025 la cea de-a patra ediție. Școala de vară aduce împreună studenți din România și din străinătate, care, timp de șapte zile, vor descoperi și promova patrimoniul cultural și tradițiile locale ale uneia dintre cele mai pitorești regiuni din România: Țara Lăpușului.
Evenimentul va avea loc în perioada 22 – 28 august 2025, în Târgu Lăpuș și în mai multe sate din împrejurimi. Participanții vor lua parte la cursuri, ateliere creative și activități de teren, având ocazia să experimenteze viața rurală autentică și să propună idei de promovare pentru această zonă cu un potențial turistic deosebit.
Cei 25 de studenți participanți reprezintă 11 naționalități și provin din nouă universități. Cinci dintre acestea fac parte din alianța universitară UNITA – University of Zaragoza (Spania), University of Turin (Italia), Savoie Mont Blanc University (Franța), Polytechnic Institute of Guarda (Portugalia) și Universitatea Transilvania din Brașov (România) – iar ceilalți parteneri sunt Marche Polytechnic University (Italia), Dunaújváros University (Ungaria), Stuttgart Media University (Germania) și Pontifical University of John Paul II in Krakow (Polonia). Partenerii proiectului, reprezentați exclusiv de profesori sunt Meisei University Tokyo (Japonia) și The Pennsylvania State University (Statele Unite).
Ca și în edițiile anterioare, cinci elevi de la Liceul Teoretic „Petru Rareș” din Târgu Lăpuș se vor alătura participanților, lucrând în echipe mixte internaționale. Fiecare dintre cele cinci echipe va avea ca temă una dintre următoarele direcții de cercetare:
Tradiții, folclor și port popular
Biserici de lemn și istoria locurilor
Gastronomie
Meșteșuguri și munca câmpului în satele din Țara Lăpușului
Frumusețea și bogăția patrimoniului natural
Tinerii vor colecta informații prin interviuri, observație directă, documentare și materiale foto-video. Sub coordonarea cadrelor didactice implicate în proiect, echipele vor elabora propuneri concrete de promovare a regiunii, sub forma unor filme, pliante și conținut pentru platformele sociale.