Un casino generează foarte multe locuri de muncă, de la managerul de cazino la persoana care se ocupă cu curățenia. Este de asemenea foarte posibil ca unele cazinouri să externalizeze anumite servicii, precum contabilitatea, resursele umane și chiar curățenia. Totuși, tot cazinoul asigură locul de muncă al acelor persoane, deci am putea spune că intră în structura organizațională a operatorului.
În acest articol îți vom spune câteva lucruri despre unele departamente, precum resursele umane, marketing și relații publice. Totodată, îți vom prezenta și care este rolul managerului de cazino. Ne referim în principal la cazinourile fizice, dar și operatorii de cazinouri online au marketing, relații publice și resurse umane. Meseria de manager de cazino este puțin schimbată în online, pentru că implică alte sarcini.
Dar dacă vrei să rămâi un simplu jucător, atunci ambele metode de joc sunt foarte distractive. La cazinourile fizice te bucuri din plin de atmosferă, iar la cele online te delectezi cu multitudinea de jocuri și cu promoții foarte atractive, inclusiv un bonus de ziua ta.
Managerul de cazino
Este o funcție extrem de importantă și un manager de cazino are în subordine o întreagă echipă. Sarcina principală constă în supravegherea operațiunilor de zi cu zi de la cazino. Managerul monitorizează toată zona în care se află jocurile, implementează politica firmei și se asigură că toată lumea respectă regulile.
Și pentru că este o poziție de conducere, managerii pot angaja sau pot instrui noii membri ai echipei. Mai mult decât atât, aceștia creează programul de muncă și procesează plata salariilor. Sunt cei mai în măsură să răspundă la întrebările și solicitările clienților și țin legătura cu echipa de pază și de supraveghere.
În afară de aceste sarcini, managerii trebuie să cunoască foarte bine jocurile, să aibă abilități excelente de comunicare și spirit de observație.
Departamentele de marketing și relații publice
Un departament de marketing care să conțină oameni capabili este crucial pentru profitul cazinoului, fie el fizic sau online. Scopul acestei echipe este să promoveze cazinoul în mediul online și nu numai. Echipa creează strategii pe baza unor studii de piață. Astfel, sunt necesare cunoașteri despre industrie și competențe de marketing avansate. Echipa are de obicei un manager și este completată de asistenții săi care au diverse sarcini trasate în funcție de strategie.
Marketingul digital este esențial, iar acesta se ocupă, printre altele, cu trimiterea de notificări și materiale promoționale pe email, SMS sau prin alte metode. Administrează de asemenea paginile de social media, alături de departamentul de relații cu clienții despre care vom discuta mai jos.
Departamentul de relații cu publicul trebuie să comunice îndeaproape cu cel de marketing, pentru că ambele lucrează cu jucătorii, dar în moduri diferite. Printre altele, acest departament are și agenții de relații cu clienții, iar în acest mod poate culege informații despre jucători. Totodată, PR-ul dă comunicate și se ocupă de imaginea cazinoului. În eventualitatea unei întâmplări neplăcute care lezează reputația operatorului, acest departament are sarcina deloc de invidiat să iasă cu un comunicat.
Resurse umane
Departamentul de resurse umane (HR) se ocupă cu căutarea candidaților prin plasarea de anunțuri de angajare. Se mai ocupă și cu interviurile acestor candidați și cu recrutarea celor pe care îi consideră potriviți pentru acele poziții. La selectarea candidaților pot ajuta și managerii departamentelor, dar acest lucru ține de politica acelui casino.
În afară de sarcina de recrutare, HR-ul se mai ocupă și cu studiul de piață al salariilor. Astfel, departamentul are misiunea să se asigure că operatorul oferă salarii și beneficii competitive angajaților săi.
Altă atribuție importantă ține de evaluarea performanțelor angajaților. Astfel, echipa de resurse umane se asigură că angajații rămân productivi și activi la locul de muncă.
Departamentul de resurse umane se ocupă și de foarte multă birocrație. În biroul acestora se găsesc actele tuturor angajaților. Tot acest departament se ocupă cu administrarea beneficiilor și trimiterea documentelor pentru cartea de muncă, vechime, asigurare medicală și altele. Tot aici sunt înregistrare informații prețioase pentru angajat, cum ar fi zilele libere rămase.
Dacă departamentul este profesionist și face ce trebuie, atunci sunt șanse foarte mari ca angajații vechi și importanți ai cazinoului să rămână. Ba chiar una dintre principalele atribuții ale resurselor umane este tocmai managementul retenției, prin care angajații se simt prețuiți la locul de muncă.
Concluzii
Așa cum ai văzut în articolul nostru, cazinoul are o structură organizațională care cuprinde mai multe departamente, fiecare cu rolul său. Dar toate au legătură între ele și trebuie să comunice foarte bine pentru succesul cazinoului.
De exemplu, pentru recrutarea angajaților, departamentul de resurse umane trebuie să țină cont de părerile managerilor. În plus, departamentul de relații cu publicul poate oferi informații prețioase celui de marketing. Cazinourile reprezintă o afacere care are nevoie de multe profesii, iar unele dintre acestea nici nu au vreo legătură cu jocurile de noroc, așa cum sunt meseriile din departamentul de HR.