Senatorul USR Dan Ivan: interpelare la Ministerul Economiei pentru pensionarii de la REMIN

4 minute de citit
- Publicitate -

Cineva trebuie să facă dreptate și pentru pensionarii care fac cereri la REMIN pentru adeverințele necesare recalculării pensiilor. Pentru că este un militant al drepturilor pensionarilor din fostele mine maramureșene, Senatorul Dan Ivan a decis să facă demersurile necesare și pentru problemele cu care aceștia se confruntă punctual, în procesul de pensionare.

Mai exact, în urmă cu câteva zile, a intrat în posesia domniei sale o informație prin care o persoană demonstra cu acte faptul că o persoană din familia sa a cerut la REMIN o adeverință prin care să se comunice către Casa de Pensii care au fost veniturile dobândite din sporurile primit în perioada în care a fost angajat ca și miner și a lucrat în subteran. Această cerere a fost depusă în cursul lunii februarie, dar nici până azi nu și-a primit răspunsul. Ceea ce este complet inacceptabil, cu atât mai mult cu cât a doua etapă de recalculare a pensiilor a început pe 1 septembrie 2024 și mai are doar câteva luni până când se va încheia. 

Fără această adeverință, această persoană și multe altele care sunt în aceeași situație, vor fi nevoite să se descurce cu pensii mult diminuate.  Cele 8 luni lipsite de un răspuns au adus oamenii la disperare și își pun speranța în parlamentarii aleși pentru a-i ajuta în această speță de care depinde viitorul lor.

Având în vedere activitatea sa de combatere a efectelor noii legi a pensiilor care i-a afectat atât de mult pe pensionarii care au avut grupa I de muncă și, în special minerii din Maramureș și din toată țara, Senatorul Dan Ivan a decis să facă ceva și în acest caz și să facă o interpelare la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, respectiv Ministrului Ștefan – Radu Oprea, având în vedere faptul că societatea REMIN S.A. este în subordinea acestuia, explicând situația cel puțin nefericită în care se află unii dintre foștii angajați ai instituției. 

În afară de răspunsul care a întârziat 7 luni deja, cel mai frustrant pentru aceste persoane este și faptul că numărul de telefon oferit în comunicarea inițială emisă de REMIN S.A. către solicitanți este unul la care nu răspunde nimeni, iar accesul în instituție este mereu împiedicat de către agenții de pază, fără un motiv întemeiat. Așadar, persoanele direct interesate nu au nicio metodă de a lua legătura cu instituția. 

În interpelare, Senatorul Dan Ivan cere comunicarea unei modalități legale de soluționare rapidă a acestei probleme, comunicarea unei proceduri de verificare a stadiului cererilor înaintate de către foștii angajați și comunicarea unei alte forme de contact pentru alte situații similare. 

Ceea ce este cert este faptul că nicio persoană nu ar trebui să aștepte atât de mult pentru a primi un răspuns la o astfel de solicitare, cu atât mai mult cu cât de aceasta depinde viitorul acelei persoane.

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România, Filiala Maramureș

CMF 11240015

CMF 31240009

- Publicitate -
Share this Article
Leave a comment
Sari la conținut