Pentru a evita neplăcerile cauzate de problemele legate de îngheț a instalațiilor de alimentare cu apă, societatea VITAL S.A vine în întâmpinarea utilizatorilor cu câteva recomandări tehnice:
- verificați conductele de apă, precum și robineții montați pe instalație, în vederea depistării pierderilor de apă care ar putea duce la înghețarea conductelor;
- blocați accesul aerului rece în subsoluri, casele de scară si incintele pe unde trec instalaţiile;
- montați geamuri acolo unde ele lipsesc și țineți ușile incintelor închise;
- izolați conductele cu materiale izolatoare (polistiren, vată minerală sau orice alt material izolant);
- în cazurile în care se constată lipsa capacelor la căminele de apometre, anunțați societatea VITAL S.A.
Conform articolului 134 (2) și (3) din Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, utilizatorii au obligația:
(2) să ia toate măsurile necesare pentru asigurarea protecției și integrității fizice a căminului de apometru, a contorului/aparatului de măsură de apă și a vanelor ce echipează branșamentul, dacă acestea se află pe proprietatea sa.
(3) Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.
Utilizatorii pot semnala problemele legate de funcţionarea apometrelor sau a serviciului de alimentare cu apă și canalizare la dispeceratul societății, la numerele de telefon: 0262/215150, 1, 2 și 0362/401052, 3, 0372/752661.