Președintele PNL Maramureș, Ionel Bogdan, lansează critici dure la adresa administrației locale și județene în contextul întârzierilor majore în gestionarea situației podului prăbușit peste râul Săsar. Într-o declarație publică, acesta acuză lipsa de reacție eficientă și promisiunile nerealiste ale autorităților, care au transformat o urgență de infrastructură într-un șantier blocat, fără termene clare.
„Așa-zisul pod nou peste râul Săsar este astăzi o improvizație temporară. Este o problemă care se putea rezolva în două luni, dar autoritățile au preferat promisiuni întârziate în locul unor soluții concrete”, a declarat Ionel Bogdan.
Conform liderului liberal, întârzierea actuală este rezultatul unei lipse totale de viziune și coordonare între Consiliul Județean și Primăria Baia Mare.
-
24 mai 2025: Podul vechi peste Săsar s-a prăbușit parțial. Reprezentanții Consiliului Județean anunțau un pod nou, funcțional, „în două săptămâni”.
-
19 iunie 2025: Încep lucrările la o variantă provizorie. Primăria promite finalizarea în 30 de zile.
-
august 2025: Traficul rămâne blocat, iar montarea podului provizoriu închiriat din Polonia este abia la început.
„Suntem în august, iar ceea ce vedem pe teren este o improvizație în locul unei soluții durabile. Se putea face mult mai mult, mult mai repede”, susține Ionel Bogdan.
Liderul PNL Maramureș susține că existau cel puțin trei pași clari care ar fi permis construirea unui pod nou, în regim de urgență:
-
Reluarea parteneriatului cu CNAIR pentru implementarea proiectului existent de lărgire a străzii Europa la două benzi pe sens – proiect care include și construirea unui nou pod.
-
Încheierea unui acord între CNAIR și Primăria Baia Mare pentru începerea rapidă a lucrărilor, prin proceduri de urgență.
-
Demararea licitației pentru extinderea completă a străzii Europa, proiect de infrastructură major care ar moderniza și conexiunea cu strada Dumbravei.
„Aceste lucruri se puteau face în 60-75 de zile. În loc de o soluție definitivă, avem un pod metalic închiriat, montat cu întârziere și fără garanții reale pentru traficul greu”, adaugă Bogdan.
Ionel Bogdan atrage atenția că astfel de sincope administrative afectează nu doar mobilitatea urbană, ci și încrederea cetățenilor în capacitatea autorităților de a gestiona crize.
„Podul peste Săsar nu este doar un obiectiv de infrastructură, ci un test de competență administrativă. Iar acest test a fost, din păcate, picat cu brio”, conchide președintele PNL Maramureș.
MaramuresOnline.ro