Ministerul Educației a inițiat un nou proiect, care încă se află în dezbatere publică, care face referire la abordarea și management-ul cazurilor de violență în școli, dar și modul în care aceste cazuri trebuie gestionate de către reprezentanții unităților de învățământ și ai altor instituții.
Elevii care sunt implicați în următoarele forme de violență: vătămarea corporală, inclusiv cea din culpă, jignirile, aruncarea cu obiecte, ameninţarea, imobilizarea copilului, instigarea la violenţă sau ură, determinarea sinuciderii, forme de abuz sexual, forme de abuz psihologic şi semnele obscene vor fi obligați să participe la ore de consiliere școlară sau psihologică, iar în caz contrar autoritățile vor putea cere instanțelor de judecată să emită decizii privind obligarea lor la consiliere.
În situația în care există suspiciunea comiterii unei infracțiuni, directorul școlii nu permite interogarea elevilor implicați, iar audierea este realizată exclusiv de către organele de cercetare penală specializate, în prezența unui psiholog în cazul victimelor, respectiv a unui reprezentant DGASPC în cazul autorilor.
În situația în care elevii și/sau părinții/reprezentanții legali refuză în mod repetat participarea la ședințele de consiliere școlară/psihologice, cuprinse în Planul de reabilitare şi/sau reintegrare socială, DGASPC şi Inspectoratele şcolare pot solicita instanțelor de judecată să dispună obligarea elevilor și/sau părinților/ reprezentanților legali să participe la respectivele ședințe, potrivit art.1528 din Codul Civil.