În Statutul Elevului care este în dezbatere publică deocamdată, la Art. 14, al. (2) există următoarea prevedere:
„În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.
În acest caz va fi informat, în scris, părintele/ tutorele/reprezentantul legal al elevului. Prin excepție, elevii cu cerințe educaționale speciale sunt preluați pentru a desfășura activitate cu personal specializat”.
Conform noului statut, elevii care „aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare” ar putea fi trimiși într-o cameră specială de detenție.
Este vorba despre o prevedere din noul Statul al Elevului, supus transparenței, care ar fi trebuit să răspundă unei nevoi din sistemul de învățământ românesc.