Vânzătorii și producătorii de bunuri de consum sunt blocaţi de mai mult de un an în negocieri dure cu privire la preţuri, fricţiunile începând în 2021 din cauza blocajelor provocate de COVID-19 pe lanţurile de aprovizionare.
Între timp, disputa s-a agravat ca urmare a costurilor mari la materii prime şi energie, creşterea preţurilor la produsele de bază, de la pâine şi până la lapte şi carne, agravând o criză a costului vieţii în Europa, notează reuters.com
Indicele produselor alimentare din SUA a crescut cu 10,4% în anul 2022
În primele trei săptămâni ale acestui an, britanicii au plătit cu 16,7% mai mult pentru alimente, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit firmei de cercetare Kantar. În SUA, indicele produselor alimentare, care include şi mesele acasă dar şi la cafenele şi restaurante, a crescut cu 10,4% în anul 2022.
Singura modalitate prin care se poate opri creșterea prețurilor sunt consumatorii care dacă vor începe să se orienteze, mai rapid, spre mărcile proprii ale magazinelor şi dacă preţurile la materii prime vor continua să scadă, atunci nu va mai fi nevoie de majorări de preţuri.