Au fost finalizate lucrările la Serviciul de Pașapoarte și Permise Maramureș

4 minute de citit
- Publicitate -

Prefectul judeţului Maramureş, Rudolf Stauder, anunţă că lucrările de construcții aferente obiectivului de investiții „Renovarea energetică sediu servicii publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor/pașapoarte” au fost finalizate cu succes!

Proiectul este finanțat prin PNRR, fiind primul proiect european din istoria Instituţiei Prefectului judeţul Maramureş. Semnarea contractului de finanțare a avut loc la data de 20.01.2023, cu o durată de implementare de 30 de luni, iar contractul de execuție a fost semnat în data de 11.01.2024, lucrările fiind finalizate în noiembrie 2024.
Valoarea totală a lucrărilor a fost de 9.079.920,15 lei.

În cadrul proiectului au fost executate următoarele tipuri de lucrări, împărțite în două categorii:

* ARHITECTURĂ ȘI REZISTENȚĂ:
✓ S-au efectuat lucrări de termoizolație perimetrală, inclusiv la etaj, prin realizarea unui termosistem pe interiorul suprafeței vitrate.
✓ Pe peretele cortină nordic au fost efectuate lucrări de creștere a rezistenței structurii și asigurare antiefracție, pe care a fost aplicat termosistemul și ulterior a fost montat finisajul exterior realizat din plăci compozit.
✓ S-au efectuat lucrări de repoziționare a elementelor de colectare a apei pluviale.
✓ Toate elementele de tâmplărie exterioară au fost înlocuite cu uși și ferestre cu rezistență superioară, conform reglementărilor în vigoare, inclusive a celor din zona demisolului, fiind efectuate schimbări de elemente de etanșare geamuri, acolo unde a fost necesar.
✓ Au fost aplicate soluții de izolare termică a aticurilor si luminatoarelor, inclusiv pe tavanele exterioare.
✓ Pe terasa de la etaj a fost aplicat un strat termoizolant, peste care a fost turnată o șapă de pantă , iar hidroizolația s-a realizat din membrană cauciucată. Ieșirile conductelor de aerisire, a canalizării menajere și a sifoanelor de terasă colectoare au fost înlocuite.
✓ Tavanele interioare au fost înlocuite cu elemente noi pe traseele unde au fost intervenții de înlocuire a rețelelor electrice și a sistemului ventilație.
✓ Au fost făcute și intervenții pentru facilitarea utilizării spațiului, iar în final au fost efectuate toate lucrările de finisare și vopsire a suprafețelor pereților.
✓ Pentru reducerea fluxului termic, prin structura fundației au fost efectuate lucrări la soclu de termoizolație aplicându-se un finisaj ceramic etanș la apă.

* INSTALAȚII:
✓ Intervențiile la instalația de încălzire – răcire au presupus:
✓ Instalarea a 3 echipamente (pompe de căldură) cu putere nominală de 50 KW cu sistem de automatizare pentru funcționare în parametrii optimi și schimbarea tuturor vectiloconvectoarelor.
✓ Pentru asigurarea sistemului de ventilație au fost realizate lucrări de reconfigurare a camerei ventilatorului, s-a schimbat agregatul de ventilație cu unul nou, fiind efectuate și lucrări de reconfigurare a traseului, de înlocuire a unor porțiuni de tubulatură și a tuturor gurilor de introducere si evacuare a aerului.
✓ Intervențiile efectuate la instalațiile sanitare – preparare apă caldă menajeră, distribuție apă rece au constat în lucrări de compartimentare și reutilare a grupurilor sanitare, renunțându-se la prepararea centralizată a apei calde.
✓ Au fost efectuate lucrări de refacere a instalațiilor electrice și a echiparea clădirii cu instalație fotovoltaică de tip ON GRID.

Comisia de recepție și-a desfășurat activitatea în perioada 26.11.2024-28.11.2024.

Prin finalizarea acestui proiect, sediul serviciilor publice comunitare beneficiază de un spațiu modernizat, cu peste 60% mai eficient din punct de vedere termic și adaptat cerințelor actuale. Implementarea acestor lucrări va contribui nu doar la scăderea considerabilă a costurilor, ci și la creșterea calității serviciilor oferite cetățenilor și la îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru personal.

- Publicitate -
Share this Article
Leave a comment
Sari la conținut