Consiliul Local Baia Mare a aprobat taxele speciale de participare la evenimentul ,,Târgul de Crăciun”, în perioada 28 noiembrie 2025 – 11 ianuarie 2026 și a Documentația de repartizare prin licitație publică a amplasamentelor aflate pe domeniul public al Municipiului Baia Mare, în vederea participării și desfășurării de activități în perimetrul de desfășurare a evenimentului.
Nivelul taxelor speciale de participare la evenimentul „Târgul de Crăciun” este:
a) 300 lei/mp/perioadă – taxă teren (suprafaţă minimă 10 mp) pentru activitatea de alimentaţie publică, desfacerea produselor de artizanat, produselor alimentare şi a altor produse specifice de sezon (ex.: decoraţiuni);
b) 20 lei/mp/perioadă – taxă teren (suprafață minimă 10 mp, maxim 20 mp) pentru activitatea de promovare produse fără desfacere și pentru activități organizate de asociații și fundații fără scop lucrativ, inclusiv pentru vânzarea unor produse în scop caritabil;
c) 100 lei/mp/perioadă – pentru structuri din lemn sau căsuțe amenajate cu mese și scaune, destinate servirii produselor alimentare și băuturilor, fără a se realiza acte de comerț sau alimentație publică din acestea;
d) 0,8 lei/mp/zi – pentru suprafața ocupată de patinoar și structurile de deservire ale acestuia, fără a se realiza acte de comerț sau alimentație publică, amplasat în Parcul Mara şi Piaţa Libertăţii;
e) 0,8 lei/mp/zi – pentru structurile aferente unui parc de joacă pentru copii și structurile de deservire ale acestora, fără a se realiza acte de comerț sau alimentație publică;
f) 15 lei/mp/perioadă – taxă teren pentru membrii asociațiilor de profil care participă la Târgul produselor tradiţionale și meșterii populari care aparțin Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Maramureş.
Aceste taxe reprezintă prețul de pornire pentru atribuirea prin licitație a locațiilor, conform prevederilor caietului de sarcini.
Pentru structurile de vânzare (căsuțe din lemn) puse la dispoziția utilizatorilor de către SPAU, se va achita o taxă de utilizare către acest serviciu, la următoarele tarife:
-
700 lei/perioadă – pentru căsuță cu suprafața de 6 mp;
-
350 lei/perioadă – pentru căsuță cu suprafața de 3 mp;
-
90 lei/masă/perioadă – pentru închirierea unei mese.
Sumele încasate se vor constitui venit al Serviciului Public Ambient Urban.
Comercianţii deţinători de structuri de comerț stradal care au funcţionat în perimetrul de desfășurare a evenimentului „Târgul de Crăciun”, având contracte de închiriere, vor plăti taxa prevăzută la art. 3 lit. a).
Deţinătorii de terase care doresc să îşi păstreze terasele existente pe perioada evenimentului vor plăti contravaloarea conform contractului în vigoare sau, în lipsa acestuia, taxa prevăzută la art. 3 lit. a).
Cheltuielile de salubrizare sunt incluse în taxele speciale de participare prevăzute la art. 3.
Contravaloarea curentului electric consumat de către agenţii economici se va achita direct operatorului, în baza contractelor încheiate de către comercianți cu acesta.
MaramuresOnline.ro


