Meta vrea să taxeze utilizatorii europeni cu 14 dolari pe lună pentru a folosi fără reclame aplicaţiile Facebook şi Instagram

3 minute de citit
- Publicitate -

Utilizatorii Meta din Uniunea Europeană vor avea opţiunea să plătească dacă vor să beneficieze în continuare de aplicaţiile companiei fără reclame, scrie The Wall Street Journal.

Utilizatorii ar urma să fie taxaţi cu suma de 14 dolari pentru folosirea Instagram în varianta de mobil, respectiv 17 dolari pe lună dacă este vorba şi de aplicaţia Facebook în varianta desktop.

Această propunere este o manevră a Meta pentru a se face faţă la normele Uniunii Europene care ameninţă să limiteze capacitatea sa de a afişa utilizatorilor reclame personalizate fără a cere mai întâi consimţământul acestora – punând în pericol principala sursă de venituri a gigantului.

Meta se confruntă cu probleme legale serioase în Uniunea Europeană, compania fiind nevoită să se supună unei decizii luate în justiţia din Luxemburg cu privire la confidenţialitatea utilizatorilor.

Oficialii Meta au detaliat planul în cadrul unor întâlniri din septembrie cu autorităţile de reglementare în materie de confidenţialitate din Irlanda şi cu autorităţile de reglementare în domeniul concurenţei digitale din Bruxelles. Planul a fost comunicat şi altor reglementări ale UE în materie de confidenţialitate pentru a obţine contribuţia acestora.

Meta a informat autorităţile de reglementare că speră să lanseze planul pe care îl numeşte SNA, sau abonament fără reclame, în următoarele luni pentru utilizatorii europeni. Acesta le va oferi utilizatorilor posibilitatea de a alege între a continua să acceseze gratuit Instagram şi Facebook cu reclame personalizate sau să plătească pentru versiuni ale serviciilor fără reclame, au declarat persoane familiare cu propunerea.

Timp de aproape 20 de ani, activitatea principală a Meta s-a axat pe oferirea de servicii gratuite de reţele sociale utilizatorilor şi pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acest public.

În ianuarie, compania a primit două amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro din cauza încălcării Regulamentului european General privind Protecţia Datelor (RGPD), anunţa atunci autoritatea irlandeză de reglementare, cea care acţionează în numele Uniunii Europene. Autoritatea preciza că Meta şi-a încălcat ”obligaţiile în domeniul transparenţei” şi avea o bază juridică eronată ”în prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri de publicitate” ţintită.

Mai multe platforme de socializare au început recent să solicite bani pentru funcţii extra, deoarece modelul de afaceri tradiţional este pus la îndoială de autorităţi şi de companiile de marketing.

Tiktok testează deja un serviciu ce le permite utilizatorilor să plătească un abonament pentru a scăpa de reclame. Totodată, Snapchat şi X (fost Twitter) oferă funcţii exclusive pentru utilizatorii plătitori.

- Publicitate -
TAGGED: , ,
Share this Article
Sari la conținut