Mobilitate de formare în cadrul proiectului Erasmus+, anul II de implementare, în Budapesta, pentru profesorii de la Liceul Tehnologic de Transporturi Auto Baia Sprie

3 minute de citit
- Publicitate -

În perioada 3-8 noiembrie 2025  s-a desfășurat cursul de formare „Social and Emotional Learning for Successful Schools”,  la care au participat 3 cadre didactice,  prof. Bokos Enikő, prof. Șindreștean Adina și prof. Vava Marcela.

Cursul s-a focusat pe pregătirea de calitate a profesorilor astfel încât aceștia să dezvolte abilități esențiale pentru gestionarea emoțiilor, rezolvarea eficientă a problemelor, formarea relațiilor pozitive în cadrul grupului și luarea deciziilor responsabile. Competențele dezvoltate prin participarea la acest curs au fost variate: dezvoltarea abilității de a recunoaște propriile emoții, gânduri, evaluarea punctelor forte și limitele personale, abilitatea de a gestiona stresul, adaptând și reglând emoțiile, gândurile și comportamentele în diferite situații, capacitatea de a aprecia diversitatea culturală, de a înțelege și empatiza cu viziunea altora, competența de a menține relații sănătoase printr-o comunicare clară, colaborare, ascultare activă și oferirea de ajutor.

Cursul „Social and Emotional Learning for Successful Schools”, din Ungaria-Budapesta, a oferit posibilitatea de a interacționa cu profesori din Italia și Spania, de a stabili contacte cu alte culturi, acumulând cunoștințe valoroase cu impact pozitiv asupra dezvoltării  personale și profesionale. Cursul a fost organizat într-un mod exemplar având o structură clară și coerentă, iar formatoarea, Krisztina Tüll, s-a remarcat prin profesionalism.

Această perfecționare a debutat cu activități interactive de cunoaștere a membrilor grupului și de înțelegere a termenilor cheie în ceea ce privește noțiunea de SEL. A doua zi au fost prezentate cele 5 competențe  CASEL (Colaborare, Autogestionare, Conștientizarea socială, Abilități de relaționare, Luarea de decizii responsabile),  precum și instrumentele și strategiile pentru conștientizarea de sine. În următoarea zi, participanții s-au familiarizat cu abilitățile de colaborare și relaționare precum și cu noțiunea de „Growth mindset”. A patra zi, cursanții au desfășurat activități în echipă, practicând mindfulness-ul și aplicând RULER-ul (Recunoaștere, Înțelegere, Identificare, Exprimare și Reglarea emoțiilor). În ultima zi, s-au desfășurat activități practice SEL pentru diferite clase și discuții despre managementul conflictelor prin SEL.

 A fost o oportunitate binevenită, atât de învățare cât și de împărtășire a experiențelor legate de  SEL îmbunătățind astfel și abilitățile de comunicare în limba engleză. Profesorii au învățat să dezvolte planuri proprii de acțiune pentru promovarea învățării sociale și emoționale în școli, prin reflecție și împărtășirea experiențelor, precum și prin crearea unui climat școlar sănătos, în care conflictele pot fi gestionate în mod constructiv și educativ. Vizitele culturale au completat într-un mod ingenios această experiență profesională, cu multe momente de neuitat.

- Publicitate -
Share this Article
Leave a comment
Sari la conținut