În august 2021 pe un tronson din DN 18, în Pasul Gutâi, asfaltul se surpă. Se delimitază perimetrul, iar de atunci circulația se desfășoară pe un singur sens. Suntem în 2023.
Reparația trebuie facută de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcția Regională Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj.
În octombrie 2021 Instituția Prefectului Județului Maramureș, probabil prefectul Rudolf Stauder, a trimis Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj o informare conform căreia, de mai bine de un an, între km 34+138 și km 34+223, a apărut o surpare a părții carosabile care pune în pericol siguranța circulației.
În aprilie 2022 situația era identică, iar reprezentanții Prefecturii Maramureș au cerut din nou CNAIR să refacă acea porțiune de drum, evident fară nici un rezultat. Asta arată și faptul că in țara asta nimănui nu îi pasă.
După un an de la surparea drumului, în iulie 2022 s-a emis în sfârșit autorizația de construcție necesară pentru a efectua lucrările de reparație.
Prefectul spunea atunci că drumul ar trebui să fie gata în cel târziu o lună și jumătate, două luni de la începere. Adică în toamnă, prin sfârșit de septembrie, început de octombrie, ar fi trebuit să circulăm în siguranță pe acel tronson de drum surpat în 2021. Ce să vezi, nu putem. Miră pe cineva acest fapt?
Ianuarie 2023. Evident, lucrările nu sunt gata. Pe acea porțiune de drum nu se poate circula. Prefectul tace, probabil e încă în spiritul sărbătorilor. Cine răspunde? Evident nimeni. Că așa e în România.