Am fost în sala teatrului aseară; azi mă mai bucur de ecourile muzicale care încă mă alintă… Cvartetul de coarde al fundației EUROART ne-a oferit o incursiune în lumea notelor culcate de arcuș în patul naturii, oferit de florile primăverii… Metafora aceasta nu este întâmplătoare pentru că scenografia semnată de Mihai Vălu a susținut concertul cu imagini proiectate pe fundal care tocmai asta sugerau…
Larisa Miskolczi ne-a făcut cunoștință cu cei patru virtuozi ai cvartetului: Marius Lenghel – vioara întâia, Mihai Corlan – vioara a doua, Tudor Raț – viola, Dan Cătună – violoncel și ne-a purtat prin vraja cuvintelor despre „Flori și Florii”, scrise de domnul Mihai Pătrașcu, cu o sensibilă trimitere la sărbătoarea Floriilor. Și da, am avut parte și de câteva elemente de coregrafie cu Mădălina Pop, Brianna Waltner, și George Pop, care semnează discret coregrafia punctată la modul firesc și subtil.
Surpriza pe care regia muzicală a adus-o în fața spectatorilor a făcut o punte frumos arcuită în repertoriul ales. Domnul profesor Călin Ionce a reușit să ne „conecteze” cu aerul din vecinătatea vieții simfonice, fără să părăsească gusturile largi ale unui public primitor. Ne-am întâlnit cu orașul muzicii Viena și o polcă de Johann Strauß, cu farmecul nemuritor al celebrului New York-New York, adus în lume de Liza Minnelli și devenit amprentă definitvă a lui Frank Sinatra, ca să ajungem la o prelucrare extraordinară din repertoriul Quenn – Bohemian Raphsody. Regia tehnică – Felix mare, sonorizarea – Dan Prodan, luminile – S. Șimonca și R. Mastan împreună cu proiecția video – Teo Molnar, au făcut spectacolul rotund, l-au împodobit cu picanteria văzută și trăită și pe scenele „mari” din lume!
Nu știm când va reveni această producție în calendarul de spectacole, dar vă asigur că merită să luați parte la o călătorie muzicală excepțională!
Mihai NAE, simplu spectator
sursa foto: facebook/Teatrul Municipal Baia Mare