Pe site-ul ministerului a fost postat și proiectul de Hotărâre a Guvernului ce vizează modernizarea stației CF Baia Mare.
Clădirea de călători a stației, construită între anii 1967-1968, este alcătuită dintr-un corp parter, situat la nivelul accesului din Piața Gării, etajul 1 fiind conceput ca o supantă a holului.
Clădirea este realizată din materiale rezistente în timp și nu prezintă o uzură la nivelul structurii de rezistență. În schimb, starea finisajelor exterioare este degradată la toate fațadele, cu tencuieli și vopsitorii exfoliate, placaje ceramice desprinse și degradate, cărămidă nestructurală expusă direct precipitațiilor, infiltrațiile fiind vizibile atât la interior cât și la exterior. Tâmplăria metalică ce alcătuiește fațada cortină nu a fost întreținută în timp, vopseaua fiind deteriorată. Finisajele interioare sunt învechite, degradate (exfolieri de vopseluri și varuri, desprinderi de tencuieli, faianță și mozaicuri) și neîntreținute.
Accesul la peronul liniilor 2 și 3 se face printr-un pasaj subteran care nu are nicio facilitate pentru persoanele cu dizabilități făcând imposibil accesul independent al acestora și foarte dificil când sunt asistați.
Și în cazul stației CF Baia Mare se are în vedere ridicarea nivelului peroanelor, dar și reabilitarea liniilor din stație, modernizarea echipamentului de telecomunicații, asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători, reprezentate de balustrade, garduri de siguranță între linii, rampe pentru persoane cu dizabilități etc. Concret, se va realiza o nouă compartimentare a spațiilor cu destinație comercială, casele de bilete de la parter vor fi mutate la etajul 1 (nivelul peronului central de la linia 1), vor avea intrări independente și vor fi dotate cu grupuri sanitare proprii, vestiar și oficiu.
Grupurile sanitare pentru călători/public existente la parter, se vor recompartimenta și se va crea un grup sanitar nou pentru persoane cu dizabilități. Finisajele exterioare și interioare vor fi modernizate/reabilitate, acoperișul va fi refăcut integral la nivel de izolații și pante de scurgere a apelor pluviale.
Accesul la peroane se va realiza prin extinderea pasajului subteran care va fi prevăzut cu scări și lifturi. Instalațiile de semnalizare existente aferente linilor care se modernizează se vor înlocui, inclusiv traseele de cabluri de alimentare necesare.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 144.268 mii lei, iar durata de execuţie de 20 de luni.